✍ inspirációk, tippek, motivációk egy helyen

Strony

Ki vagyok én?

A nevem Izabella, 21 éves vagyok, és Törökországban élek. A blogot legfőképp azért hoztam létre - és nyitottam újra -, hogy nektek tudjak segíteni, titeket tudjalak inspirálni, és motiválni arra, hogy elérjétek a céljaitokat, hogy az életetekben azzá válhassatok akivé szeretnétek, és hogy könnyedén leküzdjétek az akadályokat! Bármilyen kérdésed, kérésed van bármivel kapcsolatban, a következő email címen elérsz: izzyy762@gmail.com

Ölel titeket, Izabella

Be my friend

Popularne posty

#7: Interjú - Fanni: redcarpet-fashion.gportal.hu

||
Szép estét, és nagy ölelést mindenkinek! Aki ismer régóta, az tudja, hogy mennyire imádom a divatot. Ezért is, az egyik kedvenc blogom az összes létező blog közül, a redcarpet-fashion.gportal.hu, ami a hírességek öltözetének szenteli írásait, és akkora odaadással, beleéléssel mesél az outfitekről, hogy engem csodálattal tölt el az, amikor olvasom a bejegyzéseit a mai interjú alanyomnak, Fanninak. A blogját most már hónapok óta figyelemmel követem, és mindig is felnéztem a munkásságára. Rengeteget dolgozik a blogján, a bejegyzésein azért, hogy ilyen minőségi munkát juttasson ki kezei közül, így nem volt kérdés, hogy amikor alkalmam adatik rá, le foglalom egy fél órára a kérdéseimmel. És íme, el is hoztam a válaszait, és őszintén be kell vallanom, hogy rövidebb válaszokra számítottam, azt hittem nem lesz ennyire nyitott a dologra, de pozitívat csalódtam Fanniban, hogy kitett magáért itt is, úgy, ahogy a blogján is. 

1. Látszik, hogy rengeteg idődet ölöd a blogodba. Naponta több posztot is megírsz, amiben óriási részletességgel írsz a vörös szőnyeges ruhákról, vagy akár egy paparazzós outfitről. Körülbelül mennyi idődbe kerül, amíg összeszedsz minden infót egy-egy outfitről, kielemzed, megírod, és ki is posztolod?

Igen, tényleg elég sok időt szánok a blogomra, ami néha hátrány számomra, mert ha eltervezek valamit, akkor azt szeretem is időben megcsinálni. Több oldalt követek, ahol a hírességekről képeket és kisebb információkat osztanak meg, hogy merre jártak, milyen eseményeken vettek részt, stb. Főleg innen tájékozódok arról, hogy miről lehetne írni, illetve vannak már előre bejelentett premierek, díjátadók, partik, amelyeknek a dátumait megosztják előre, így fel tudok  "lelkiekben" készülni arra, hogy na akkor most nagy munka vár rám. A jelenlegi időszak is ilyen, hiszen elkezdődött a díjátadószezon, szóval lesz miről írnom és nektek is lesz miről olvasnotok. Visszatérve a kérdésedhez; általában megnézem a már emlegetett oldalakat, ami után ellátogatok egy képgalériába, ahonnan letöltöm az adott poszthoz a  szükséges képeket, ezeket nagyon alap módon összevágom és egy kicsit megszerkesztem, majd feltöltöm őket a tárhelyemre. Ez nagyjából 2-3 percet vesz igénybe egy bejegyzésnél. Ezután az outfit után kezdek el kutatni, bár sokat nem kell, mert már nagyjából tudom, hogy melyik híresség melyik stylisttal dolgozik együtt, így ki tudom viszonylag gyorsan deríteni, hogy milyen ruhákat/kiegészítőket viselnek. A kollekciók megtalálása már bonyolultabb feladat, mert bár követem a divatheteket, de nem tudok félévente több 1000 ruhát megjegyezni és ha a divatházak a közösségi oldalukra fel is töltik, hogy xy sztár viselte a ruhájukat, csak nagyon kevesen osztják meg velünk, hogy melyik kollekciójukból van éppen, de a tapasztalataim szerint általában a legfrissebből szoktak válogatni, vintage darabokat csak ritkán láthatunk a vörös szőnyegen, meg  persze ott vannak azok is, amelyeket kifejezetten egy-egy sztárnak terveztek, de ezt általában leírják, hogy "custom made". Ha nem írtak róla semmit és csak az adott márkát tudom, akkor felkeresem a vogue.com oldalát, ahol megosztják az összes nagyobb divatház összes kollekcióját, így onnan ki tudom keresni, mert nagyjából az éveket be tudom lőni. Ezek után egy  poszt megírása kb. 10 percet vesz igénybe, formázással és ellenőrzéssel együtt, szóval ez viszonylag gyorsan megvan, ez elő munka tart tovább.

2. Véletlen szerűen szoktál kiválogatni hírességeket, vagy pedig azért a posztok megírásakor hajlasz arra hogy az adott hírességet valamilyen szinten szeresd, vagy teljes mértékben csak a ruhákra koncentrálsz?

Nem igazán veszem figyelembe azt a posztok írása közben, hogy szeretem-e az adott hírességet vagy sem, hiszen attól függetlenül még viselhet egy fantasztikus ruhát, amiről "muszáj" írnom. Igazából próbálok mindenkiről írni, aki megjelent egy-egy eseményen, nem szeretek senkit sem kihagyni. Így inkább csak a ruhákra koncentrálok.

3. Mikor született az ötlet, hogy létrehozod a redcarpet-fashiont? Mióta érdekel a divat?

Az ötlet 2015-ben született meg, annak apropóján, hogy volt egy hasonló, csak külföldi oldal (hasonló címmel), viszont a szerkesztője úgy döntött, hogy befejezi, mert már túl soknak érezte az egészet. Ez nagyon szíven ütött, mert az unalmas órákon sokat böngésztem és olvasgattam az ő blogját. Ez decemberben történt, és onnantól kezdve foglalkoztatott a dolog, kíváncsi voltam, hogy nekem is menne-e, mert a divat mindig is érdekelt, mióta csak az eszemet tudom. Egy hónappal később, 2016. január 18-án pedig meg is nyitottam az oldalamat. Bár először nem a gportal felületére terveztem, hanem blogspot-ra, vagy wordpress-re, de egyikhez sem értettem nagyon, így maradt a már jól ismert és bevált felület. A divat pedig mindig is érdekelt, ahogy már írtam. Kiskoromban mindig ruhákat "terveztem" és a dédimamámmal a barbie babáimnak varrtam is  ruhákat. Mindig is divattervező szerettem volna lenni, bár már erről az álmomról pár évvel ezelőtt lemondtam, de vannak más ötleteim, amelyeket szeretnék is a közeljövőben megvalósítani.

4. Tervezel nagyobb vizekre evezni a bloggal? Esetleg majd egy másik platformra költözésre számíthatunk a közeli, akár távoli jövőben?

Igen, tervbe van véve. A költözés is már egy ideje megfogalmazódott bennem, de még mindig nem mertem belevágni, bár igazából nem tudom, hogy mitől félek. Viszont azt tudom, hogy utána nagyobb körhöz is elérhetne az oldalam, aminek nagyon örülnék. Jelenleg gyakornokként egy helyi médiacégnél dolgozom, ahol lehetőséget kaptam arra, hogy saját rovatot indítsak az online felületünkön, ahol a kedvemre írhatok az olvasóknak a divatról, illetve a véleményeimről. Ezt a  gyakornoki pozíciót pedig a blogomnak köszönhetem, illetve más lehetőségeket is kaptam ez által, de akkor sajnos úgy hozta az élet, valamint a tanulmányaim, hogy nem tudtam élni velük.

5. A hírességek ruhájának készítőit, kiegészítőinek a márkáit honnan szoktad  megtudni? Volt már olyan, hogy egy számodra tetsző ruháról semmilyen információt nem találtál, így inkább nem írtál róla posztot?

Az első kérdésnél már egy kicsit kitértem erre; szóval főleg a stylistok és a divatházak közösségi oldalairól szoktam ezeket az információkat kideríteni. És mivel szinte mindent megosztanak, akár azonnal, könnyebb dolgom van, nem kell órákat kutatnom egy ruha, vagy cipő után, ami megkönnyíti a dolgomat. A paparazzo képes bejegyzésekkel már nagyobb munka van, hiszen nem sok sztárt öltöztet a stylistja a hétköznapokon, itt már volt olyan, hogy tetszett egy szett, de nem sok  mindent találtam meg, így inkább nem írtam róla, de a nagyobb megjelenéseknél nincs ilyen probléma.

6. Ez számodra még mindig csak egy hobbi, vagy hónapról hónapra érzed azt, hogy egyre komolyabban akarsz foglalkozni a témával, és a bloggal?

Én ezt egyáltalán nem hobbinak tekintem és nem is annak indult, mert tudtam és tudom is, hogy hasonló munkát szeretnék szerezni. (Itt nem feltétlenül a blogolásra gondolok, hanem a divat területére.) Ezt sajnos kevesen értik meg körülöttem, mert csak azt látják, hogy sokat ülök a laptopom előtt, de azt nem tudják, hogy milyen céljaim vannak ezzel. Szerencsére már kezdik megérteni, főleg azóta, hogy kaptam lehetőségeket, ajánlatokat is, azóta könnyebb, de előtte kicsit "szenvedtem".

7. Mi az álom munkád a jövőre nézve? Van valamilyen köze a tanulmányaidhoz, esetleg a blogoláshoz?

Nos az álommunkám egy olyan divat-magazinnál dolgozni, mint a Vogue, az ELLE, vagy a Marie Claire, csak hogy olyanokat is írjak, amelyek Magyarországon is elérhetőek. Kommunikáció- és Médiatudomány szakon tanulok jelenleg, amit tudatosan választottam. Szóval azt mondanám, hogy igen, van köze a tanulmányaimhoz és a blogoláshoz is.

8. Pár nap múlva 2 éves lesz a blogod. Miként fogod megünnepelni? Várhatunk valamilyen különleges posztot?

Tavaly úgy ünnepeltem az első szülinapot, hogy megleptem magam egy új táskával, nos idén is ez történt, amit ma vásároltam meg. Egyébként a különleges poszt szempontjából csak azt tudom írni, hogy egy "szösszenetre" számíthattok  majd az oldalon, ahol megint köszönetet fogok mondani, kicsit "lelkizek" és néhány statisztikával is untatni foglak titeket. :)

9. Van olyan híresség számodra, akit az 2 év blogolásod alatt, esetleg a stílusa miatt szerettél meg, és előtte nem figyeltél fel rá, vagy pont nem is szeretted?

Hűűh, ez egy igazán elgondolkodtató kérdés, de tetszik. Biztosan volt/van ilyen, de jelenleg nem jut eszembe senki. A blogolás alatt rengeteg új hírességet ismertem meg "közelebbről", sőt olyanokról is írtam sokszor, akikről előtte még nem is hallottam. De tényleg, senki olyan nem jut eszembe, akit kifejezetten a stílusa miatt szerettem meg.

10. Hogy-hogy rólad nem tudhatunk meg többet a blogodon? Persze, értem hogy a divatra van kiélvezve, de én szívesen olvasnék egy menüpontot ami csak rólad szól. Van valamilyen oka ennek?

Néha egy-egy posztba, de csak tényleg elvétve bele szoktam csempészni egy-egy személyesebb tényt, információt magamról, de ahogy láthattátok ezekkel nem szoktam túlzásokba esni. Amikor tavaly ünnepelte az oldal az első szülinapját, akkor az "ünneplő" posztomban írtam egy kicsit magamról is, a céljaimról/álmaimról/stb. de nem tartottam különösebben fontosnak azt, hogy személyesebb dolgokat is írjak, főleg akkor, ha nem kapcsolódik a témához. Aki egy kicsit bele szeretne lesni a napjaimba/életembe, azok a közösségi oldalakon megtalálnak, az oldalra be is van linkelve az Instagram és a Twitter profilom is. :)

11. Általában mindegyik hírességet ismered, követed akikről írsz, vagy azért van olyan is, aminek utána kell nézned  egy-egy poszt megírásakor?

Természetesen szoktam olyan hírességekről is írni, akiket nem igazán, vagy egyáltalán nem ismerek. Sok mindennek nem szoktam utána nézni, hiszen nem rajongói oldal az enyém, max. azt szoktam belefűzni a bejegyzésbe, hogy hány éves az adott illető, ha pedig filmben/sorozatban szerepel, akkor még azt odaírom és ennyi, ezzel nem igazán szoktam foglalkozni. Viszont úgy gondolom, hogy jó olyanokról is írni, akikről semmit nem tudok, mert ez nem azt jelenti, hogy a blog egyes látogatói ne ismernék, vagy ne szeretnék őt és a munkásságát.

12. A "Best dressed" rovatba általában olyan ruhákat teszel be, amik neked is tetszenek? Vagy azért szoktál belecsempészni olyat, ami egyáltalán nem tetszik, sőt, kifejezetten utálod?

Ide tényleg csak azok a megjelenések kerülnek be, amelyek ízlésesek és jól néznek ki szerintem. A botrányosabb, sokat mutató ruhákat innen szeretem kihagyni, még akkor is, ha valaki írt róla nekem a chat-be, vagy a hozzászólásokba, hogy neki nagyon tetszik. Mondjuk a jelenlegi szavazásban van egy olyan jelenlévő, akinek az összeállítása nem igazán nyerte el a tetszésemet az apróbb hibák miatt, viszont mégis betettem, mert tudtam, hogy sokan szeretik őt. De általában azok  kerülnek be, amelyek tetszenek nekem és amelyekről úgy gondolom, hogy az olvasóknak is tetszene.

13. Mennyire tudod összehangolni a tanulást a blogolással? Mivel mint említettem, gondolom sok időd elmegy egy poszt megírásakor, így marad időd a tanulásra? Lehet tudni, hogyan néz ki egy átlagos napod?

Eddig szerintem jól sikerült az összehangolás, remélem, hogy ez így is marad. Ahogy említettem egy poszt megírása általában 10 percet vesz igénybe és azért figyelni szoktam arra, hogy a napi 10 bejegyzés meglegyen az oldalon, bár nem mindig sikerül, néha az élet, a tanulás, vagy éppen egy jó sorozat közbe szokott szólni. Bevallom, hogy a szorgalmi időszak alatt nagyon keveset szoktam tanulni, de mivel az órákon mindig figyelek és mindent lejegyzetelek, így nagyon nem is gond, mert sok mindent meg tudok jegyezni. A vizsgaidőszak alatt kicsit nehezebb, hiszen ilyenkor nyilván szeretek felkészülni a vizsgákra és szeretek jó jegyeket kapni. Egy átlagos napom úgy néz ki, hogy reggel felkelek, elkészülök és bemegyek az egyetemre, ami egy órás út, mivel bejárós vagyok. A buszozás alatt, ha van wifi akkor néha megírok egy-két bejegyzést, de ilyen eddig még nem sokszor fordult elő, inkább olvasni, vagy tanulni szoktam. A hazaút ugyanez, általában 2-3 óra között haza szoktam érni, egy nap van, amikor tényleg este érek haza, akkor már nem is nagyon foglalkozom a bloggal. De ha időben hazaérek, akkor átöltözök, eszek-iszok, megsétáltatom a kutyámat, kicsit játszok vele, majd pedig bevetem magamat a "divat világába". De egyébként sokszor van olyan is, hogy előre megírok bejegyzéseket, amiket időzítek, így mindig van valami friss az oldalon, akkor is, ha a közelében sem voltam, ez az én titkom. :)

14. A hétköznapjaidra kihat az, hogy divattal foglalkozó blogot vezetsz? Pontosabban, az öltözködésedre gondolok. Szoktál ellesni egy-egy tippet, esetleg próbálsz te is kicsit különlegesebben öltözködni, vagy pedig teljesen átlagosnak  mondanád a stílusodat?

Szerintem nyugodtan mondhatom azt, hogy kihat. Bár én nem viselek méregdrága designer ruhákat, de azért figyelni szoktam arra, hogy mit veszek fel. Ha jellemezni kellene a stílusomat, akkor azt mondanám, hogy Emma Watson és Victoria Bekcham keveréke. Szeretem az egyszerű, minimalista ruhákat, a fekete-fehér árnyalatokat, de a színeknek és a mintáknak sem mondok nemet. Vannak igazán különleges és feltűnő ruháim, de ezek általában csak a szekrényemben "porosodnak", mert nem szeretem ha az emberek a lenéző tekintetükkel megbámulnak, viszont koncertekre, fesztiválokra szívesen felveszem ezeket.

15. Gondolkodtál már személyes blogon? Ahol a napjaidról, érzéseidről írsz? Esetleg tippeket adsz, akár divat téren, akár az élet nehéz megpróbáltatásainak leküzdéséhez?

Nem csak gondolkodtam rajta, de volt is. Nem sokáig működött, azt hiszem, hogy másfél hétig. Ez tavaly tavasszal volt. Azóta megfordult a fejemben, hogy újra bele kellene vágni, de a jelenlegi mellett nincs időm, sem energiám. Talán egyszer, a jövőben, de most semmiképpen nem szeretnék ezzel foglalkozni.

+ 1 Mit üzensz az olvasóimnak, és a sajátjaidnak?

Először is köszönöm, hogy ha elolvastátok a kis interjúmat, nagyon kellemes meglepetés volt, amikor Izabella felkért erre és örömmel fogadtam el a kérését. Igazából csak azt üzenném nektek, hogy soha ne adjátok fel azt, amiben igazán hisztek és tartsatok ki mellette, még akkor is ha úgy gondoljátok, hogy nem fog kifizetődni, mert lehet, hogy több idő kell hozzá, de megéri várni a jó dolgokra. :)

Még egyszer szeretnék óriási köszönetet mondani Fanninak, hogy elfogadta a felkeresésem! Szeretnék kívánni neki még rengeteg sikert, és kitartást, és sikeres vizsgákat az egyetemen!
Remélem hogy nektek tetszett az interjú, és ha van külön kérésetek, hogy kitől szeretnétek még interjút olvasni, azt nyugodtan írjátok meg nekem kommentben, és én felkeresem, reménykedve hogy igent fog mondani!
Ti hogy álltok a divathoz?
Követitek a divatházak oldalait, esetleg stylistokat? Ha igen, ki a kedvencetek?

Ölel titeket, Izabella

5 megjegyzés

  1. Imádom én is Fanni oldalát. Örülök, hogy őt választottad interjú alanynak. Kicsit jobban beleláthatunk így a tevékenykedésébe és jobban megismerhettük. Köszi Iza a nagyszerű kérdéseket és köszi Fanni a remek válaszokat ^^ ♥

    Várom a következő olvasnivalót ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nina, nagyon örülök hogy tetszett az interjú! És örülök hogy te is szereted Fanni munkásságát! :D *-*

      Holnap jelentkezem <3

      Törlés
  2. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszett az interjú! :D Mindig is csodáltam Fanni munkásságát az oldalban, mert tényleg rengeteget foglalkozik is vele, és jó volt belelátni, hogy működnek a "háttérmunkálatok" :3.
    Köszönöm neki a válaszait, és neked is a kérdéseket!

    VálaszTörlés
  4. Én köszönöm a hozzászólást, és örülök hogy tetszett!:) <3

    VálaszTörlés